Rezulteo
Vergelijk autobanden en vind de beste prijs

Wij helpen je bij het kiezen en kopen van je autobanden

Nokian SnapSkan viert de miljoenste scan

De door Nokian Tyres ontworpen digitale SnapSkan bandenanalyseservice heeft in mei de 1 miljoen bandenscans bereikt. De resultaten van deze in Finland uitgevoerde scans wijzen uit dat 10% van de Finse bestuurders met banden rijden die in een gevaarlijke staat verkeren.

SnapSkan Nokian Tyres

© Nokian Tyres

Een digitale service om de staat van de banden te checken

Banden spelen een cruciale rol binnen de veiligheid van de auto, aangezien ze het enige contactpunt met de weg vormen. Het merendeel van de bestuurders is zich echter niet bewust van de staat van zijn banden. 

De door Nokian Tyres ontwikkelde SnapSkan service maakt het mogelijk om, dankzij een geavanceerde 3D scantechnologie, de profieldiepte van een band te meten. De scanners zijn beschikbaar bij de in- en uitgang van diverse parkeerplaatsen. De analyse wordt uitgevoerd als de auto over de scanner rijdt en de gegevens worden direct naar de smartphone van de bestuurder verzonden. 

SnapSkan werd in 2016 gelanceerd via een testsite in een parkeerruimte te Helsinki, Finland. In mei 2018 werden er nieuwe servicepunten geopend om alle grote steden van Finland evenals Oslo in Noorwegen te dekken. Een jaar later werd het target van één miljoen analyses behaald. “Wij hopen, de weg veiliger te maken door nog miljoenen andere analyses uit te voeren”, aldus Ville Nikkola, Directeur activiteiten voor het grote publiek bij Nokian Tyres.

Bestuurder van de miljoenste door Nokian SnapSkan gescande auto

Markus, bestuurder van de miljoenste door Nokian SnapSkan gescande auto © Nokian Tyres

De analyses tonen risicovol gedrag aan

SnapSkan wijst uit dat 10% van de Finse bestuurders te veel afgesleten en dus gevaarlijke banden gebruikt. Deze score ligt lager voor winterbanden dan voor zomerbanden daar het strenge winterweer in Scandinavië goede banden vereist om veilig de weg op te kunnen.

LEES OOK

Auto E-sport: bandenmerken richten zich op het virtueel autoracen

Hoewel de bandenfabrikanten dankzij belangrijke partners al sinds jaren nauw betrokken zijn bij de racewereld, begeven ze zich nu ook op het terrein van het virtueel racen. Met de opkomst van ware professionele e-games en het afgelasten van talloze live evenementen in 2020, zijn er meer en meer merken te zien op de virtuele E-sport circuits.

Covid-19: Michelin gaat 1 miljoen herbruikbare maskers per week produceren

Industriegiganten komen in actie tegen het coronavirus. Michelin heeft aangekondigd dat 10 van zijn Europese fabrieken deelnemen aan de strijd door FFP1 en FFP2 maskers te produceren en te leveren.

Goodyear onder de Lexus LF-30: een band om de motor te koelen tijdens het rijden

De Autosalon van Genève 2020 was opnieuw de gelegenheid om innovatieve projecten voor de mobiliteit van morgen te presenteren. Tijdens dit evenement werd de elektrische concept car Lexus LF-30 onthuld. Deze is uitgerust met vier Goodyear conceptbanden ontworpen om de innovatieve eigenschappen van deze luxe auto te ondersteunen.

Auto in een ander jasje à la Pirelli en Junya Watanabe tijdens de Parijs Fashion Week

Kleding dragen van vermaarde bandenmerken is in. Pirelli en de modeontwerper Junya Watanabe Man hebben hun nieuwe herfst-winter collectie voor 2020, bestaande uit vier modellen, gepresenteerd tijdens de Parijs Fashion Week. Een gedurfde lijn die vintage mode met autosport combineert.